Mina mest lyssnade låtar den här veckan har varit
The Cowsills – The Rain, The Park & Other Things
The Grateful Dead – Box of Rain
Miriam Makeba – Quit it
El Guincho – Bombay
Arlo Guthrie & Pete Seeger – This Old Car
Jag la in dem i en spellista:
niotillfem juni.
Vilken har er favoritlåt varit?
Kommentera så lägger jag in den och så skapar vi en fin junilista tillsammans. Den kan vi dansa ihop till i helgen!
.
If you have spotify, share your current fav song in the comments and I’ll collect everything in this playlist!
Skip Mahoney & The Casuals – Janice (Don’t Be So Blind To Love)
spotify:track:2QuSUJTRJMzWssW9nXPGcf
Får alltid håret att ställa sig och fötterna att röra på sig!
White Blank Page med Mumford & Sons
Underbaraste låten tycker jag.
Eva Cassidy – I know you by heart
Secret Garden – Nocturne (nästan helt instrumental men så vacker och lite mystisk)
Anna Ternheim & Fyfe Dangerfield – Lovers Dream
Jewel – Foolish Games
The Magnetic fields – The book of love
Jon & Vangelis – I’ll find my way home
Tears for feras – Head over heals
INXS – Never tear us apart.
Sedan ungefär en miljon andra låtar. Alla som jag har listat förutom Eva Cassidy finns på Spotify. Jag har inte kunnat gå igenom alla andra kommentarer men om någon redan har nämnt de låtar jag skrivit upp kan jag bara säga – God smak!
The Lucksmiths – T-shirt weather
Sjukt bra!
Såg att en Alicia skrivit Ragged Wood med Fleet Foxes. Funderar om det är jag som är senil och glömt bort att jag skrivit eller om jag har en liten själsfrände där ute.. Förmodligen bästa låten i alla fall!
nej, nu vet jag! mango tree med angus&julia stone, himla mysig.
Annie – Heartbeat
Liar, Liar – the Castaways
I Need A Man to Love – Janis Joplin
Little Green Bag – George Baker (Selection)
gary puckett – young girl. alltid
Navet – Be Alone
åh, håkan är förståss sommar, men det har alla redan skrivit. så här är några andra:
Iron and Wine – Boy with a coin
Bon Iver – Beach Baby
Regina Spektor – Dance Anthem of the 80’s
Markus Krunegård – Jag är en vampyr
Adrian Lux – Teenage Crime – Radio Edit
(Håkan Hellström – Jag vill ha allting)
Palpitation – What If
Blackbird Blackbird – Hawaii
Beach House – Norway
Kent – Skisser för sommaren
[…] också säga tack så himla mycket för alla musiktipsen! Så mycket fantastisk musik, både nytt och gammalt. Och tack för alla kameratips också. Har […]
Just nu lyssnar jag söder dessa;
Ted Gärdestad – Himlen är oskyldigt blå
John Holm – Maria, många mil och år från här
Bara för att jag just sett filmen Himlen är oskyldigt blå och blev lite sådär småkär i den.
Finns för många bra… men här kommer 3 låtar som jag ska dansa till i sommar:)
Cults – Go outside
Those Dancing Days – Can´t find entrance
Little Majorette – Never be the same
Don’t Stop Believin’ från Glee
Min er Foo Fighters- These Days
Coldplay – Every teardrop is a waterfall
Jag var på siesta och såg the ark. Det var det finaste jag någonsin sett, och jag är ändå sådan som går på de flesta konserter. Har inte bytt artist på min ipod en endaste gång sen jag kom hem.
The Ark- Echo chamber
ps. i söndags åkte jag till Söderköping och plingade på dörren till grabben jag gillar fast jag bara träffat honom en gång förut. Det var ganska stalkigt och konstigt av mig, men när det lilla stela i början släppte var det så jäkla fint. Söderköping är världens gulligaste stad, fast jag får lite ångest av små städer så nästa gång får han komma till Stockholm. (Ville bara berätta det, kanske ville du höra något fint också)
JJ – Let Go. Jag sitter på ett vandrarhem i Amsterdam och kan/vill inte åka hem. Jag hade praktik i en månad på en gård i närheten här ett tag. Men allt vi gjorde var att rensa ogräs. Det går inte. Så jag drog för en vecka sedan. Jag kan inte ta itu med verkligheten där hemma. Och i torsdags så gick jag ut med en kille som bor i samma rum som mig här. Vi gick till nån klubb med dålig musik, åkte hem klockan fyra. Sen låg vi i samma säng hela helgen. Jag förlorade oskulden. Sen var han tvungen att åka till sin pappa igår, men han kommer tillbaka inatt. Det är bara det att den här morgonen vaknade jag med ångest och mådde illa för att jag låg ensam i den här jävla sängen. Och nu kan jag verkligen inte åka hem. Jag kan inte sova ensam resten av sommaren.
Jag vet att du antagligen inte har tid att läsa det här. Men om du gör det. Kanske du har något vettigt att säga om det. Puss
gogol bordello – avenue b
är min favorit just nu. 🙂
Chuck Wood — Seven Days Too Long
Även Dexy’s cover är väldigt bra.
lovar du kommer att tycker om:
black keys- howlin for you och
foster the people- pumped up kicks…
Bob hund – dansa efter min pipa
Aretha Franklin – Think
Lissi Dancefloor Disaster – oh my god
Raphael Saadiq – Radio
Puss!
parce que cette chanson est trop bien ! och den påminner mig om mitt hem de senaste 4 månaderna . tack o hej. merci bien
Ain’t No Way med Amber Riley från Glee. Åååhh <3
From the Ritz to the rubble med Arctic Monkeys och Keeping us out of money med Randy.
Älskar den här idén!
Den här är så himla finaste! <3
Armand Mirpour – Celebrity
Armand Mirpour – Easy Me Down
Jag och två av mina vänner var och såg Armand Mirpour live på grönan i veckan och det var så himla fint och bra och man vill bara ha honom som storebror!
passande nog ”sandra” med kristian anttila. lyssnat på den kanske 1000 gånger den senaste veckan.
jättefin idé!
får nog bli mink de ville – spanish stroll
den här http://open.spotify.com/track/6DfbM5QbibvMhHIc4wVHaD
är fantastik.
Jag har nog lyssnat på Elenore med The Turtles femhundra gånger på några dagar. Det är min absoluta favoritlåt just nu.
Gavin DeGraw – Not over you
Veronica Maggio – Snälla bli min
Och sen i fredags då min bror tog studenten har Good Riddance av Green Day och Closing Time av Semisonic gått på repeat och skrapat lite i mitt hjärta. För det var VÅRA låtar för tre år sedan då vi tog studenten. Ååh.
cage the elephant – shake me down
låten som bara dyker upp lite varstans hela tiden. jäkligt bra !!
och videon är värd en hyllning den med: http://www.youtube.com/watch?v=v27TRan1SBI
och passar inte det så är vadsomehelst med the vaccines eller bombay bicycle club värt det med!
Men vet du vad Sandra? du kan göra en spellista i ”collaborative mode”, så kan alla lägga in sina favoritlåtar! Fast den kanske inte blir lika bra. nä. glöm det.
FÖRRESTEN! denna låten lyssnar jag alltid på på bussen, så känner jag mig som i början av definitely maybe.
det är två egentligen…… jag kan inte välja, men du kan välja istället,
antingen strange things will happen med the radio dept, eller a walk on the bleach med the strange boys. en sån himla fin idé
poor bird 🙁
Har fastnat för den här härliga låten: seabird – alessi brothers. Pepp!
Janelle monnae – tightrope lyssnar jag fortfarande på jääämt. Så bra!
jag är helt besatt av PNAU – embrace. sådär på-gränsen-till-jobbigt-besatt.
Sea of love med cat power. älskar den! <3
Vilken fantastisk idé! Just nu är favoriten ”Long Train Running” med The Doobie Brothers (för ja, var skulle vi egentligen vara utan kärlek) men på en sån här ypperlig sommarlista måste ju bara Kristian Anttilas ”Sockerläpp” finnas med!
http://open.spotify.com/local/Kristian+Anttila/Sockerl%c3%a4pp+EP/Sockerl%c3%a4pp/164
Dödsdansen med Timbuktu, nu när han släppt sitt nya album och allt!!!!!!
que veux-tu – Yelle 🙂
Que veux-tu je suis folle de toi
Mon coeur ne bat plus quand je te vois
Tu es beau tu es grand tu es fascinant
T’as des chevaux, des poneys, faisons des enfants <3
New Order – Bizarre Love Triangle
Jimmy had a polaroid – math and physics club
Efter att ha sett ett avsnitt av Så ska det låta och hört Marika Willstedt (den mörkhåriga pianisten) sjunga var jag tvungen att leta rätt på något hon gjort. Då upptäckte jag att hon och Wille Crafoord har/hade duon Bara Vänner tillsammans. Så på bekommen anledning…
Bara Vänner – Mmm… att vilja ha
Bara Vänner – Mormors sista ord
Jag vet inte hur man får det att bli en Spotify-länk, men ändå 🙂 Det är mysig musik.
Free Advice* hihi
då tycker jag dessa låtar förtjänar en plats:
Shangri Las – I’ll Never Learn; http://open.spotify.com/track/7rXyYFzwER24WynRqUzwwS
och
The Great! Society – Free Advise; http://open.spotify.com/track/1vbQbG8hEsVBJngEdMWmrw
tout envoyer en l’air – KYO
the asteroids galaxy tour – the sun ain’t shining no more
när man är som mest opepp kommer den plötsligt till en – peppen!
Bobby Hebb – Sunny
Kanske inte den man vill dansa sig svettig till på en fest men den är så himla fin. Det började med att min syssling och hennes man har den som ”sin låt” och spelade den på deras bröllop. Hur kan man inte förälska sig i en låt då? Den har en sådan härlig stämning i sig och väcker så mkt känslor för mig. Den representerar verkligen mig och hur mitt liv är just nu: glatt, pirrigt och roligt. Jag tog nämligen studenten i går. Men det är samtidigt mitt sentimentala farväl till skolan, mina vänner, både gamla och nya som jag känner en så stor kärlek till. Men det är sunny ändå.
den här: http://open.spotify.com/user/fellefox93/playlist/1xu6cj33qfXIgOUVdIfEv1
eller: http://open.spotify.com/user/fellefox93/playlist/1xu6cj33qfXIgOUVdIfEv1
jag kan inte bestämma mig, så du får göra det! Så himla fin idé förresten
Little lionman – Mumford and sons. Den passar precis när som helst.
Jag har varit i alla städer – Håkan Hellström.
Den har liksom bara allt.
Change of Seasons – Sweet Thing
Tonight Tonight – Hot Chelle Rae
I like to Dance – Hot Chelle Rare
<3
Min favoritlåt alla månader är: Green Eyed Love (Classixx Remix) med Mayer Hawthorne.
Young blood med the naked & famous. Bara för att jag ska se dem ikväll.
Kelly – When saints go machine
<3
Home, med Edward Sharpe & The Magnetic Zeros.
Allramest för att den är så himla perfekt i text, visslingar och intrumentslingor som ger en rysningar av välbehag och hemmakänslor.
Och för att den låten verkligen verkligen representerar vår- och sommarkanten, och kommer alltid att göra. Åh, du sommar.
Åh, hehe, kanske inte världens danslåt, men efter Siesta så har jag bara kunnat nynna med i Hate (I Really Don’t Like You) med Plain White T’s!
Agnes Obel – Riverside
Fast den låten får man dansa lugnt och fint till 🙂 den är jättejättefin i alla fall!
Sandra if you like Les demoiselles de rochefort and Les parapluies de Cherbourg, you must absolutly watch ” Peau d’âne !” This is an incredible fairytale from Jacques Demys !
Here is the firt part : http://www.youtube.com/watch?v=s1I0seBvENs&feature=related
Enjoyed it 🙂
Buses and Trains – Bachelor Girl
Mitt hjärta blöder – Veronica Maggio
Inatt är jag din – Tomas Ledin
Underbart och det här vill jag lyssna på hela låga sommaren
http://www.youtube.com/watch?v=DHmYC8a_4cI den här är min favorit just nu.
http://open.spotify.com/track/3vfG9ucWJPkQltYbkZVunx (får inte lyssna på den mer, har överstigit fem gånger.. hade dock inte bangat att lyssna några hundra till).
Bli aldrig som oss, bli värre! med bob hund. Såg dem live på siestafestivalen förra helgen, så fruktansvärt bra.
teen love – peter bjorn and john
alla mina låtar – veronica maggio
honung – säkert!
nu kan du få mig så lätt – håkan hellström
http://open.spotify.com/track/1sgfjgLRCqSfndpofU8T2C !!
Ask av The Smiths.
Så fin, älskar den sjukt mycket.
Home – Edward Sharp and the Magnetic Zeros 🙂
heartbeats med josé gonzález
Snälla bli min – Veronica Maggio
Jag skulle nog säga att min favoritlåt i juni har varit Sweet Disposition, The Temper Trap. Den går rätt in i hjärtat på mig.
Grand Island – Suffer, lid min kjaere. Pumpas i skrivandets stund!
Min favorit har lätt varit ”Kare to kanojo” av Shigeru Izumiya. Lyssnar på den varje sommar. Om någon är intresserad så finns den att lyssna på längst ned i mitt senaste blogginlägg.
Jefferson Airplane – Somebody to Love, for dansing
Sarah Jarosz – The Tourist, for klining
Ville plötsligt inte lyssna på något annat än gamla brittiska 60-talsband.
Serenades – Birds <3
Har lyssnat sönder Home med Edward Sharpe and the Magnetic Zeros för den är så himla himla bra och somrig. Och även covern på youtube med gulliga lilla Alexa och hennes pappa <3
Sparks (rare track) – Things Can Change Overnight
(sök på You Tuben) :o)
Fleet Foxes – Your protector
♥
Låten Jonny boy med Kite! Får lyckorus när jag hör den här och vill dansa runtruntrunt!
Tycker den är helt underbar! Hans uttal är så fint. <3
den är så otroligt vacker
och
Cults – You Know What I Mean. Får twin peaks følelsen.
jag älskar dig – doktor kosmos
bara för att min pojke sjunger den precis när det passar sig,
han är så himla bra c:
åh vad fint.
Superman – Nicklas von Arnold
finns bara på spotify tror jag men åh så bra
armand mirpour- I am a volcano
för att jag har nog aldrig älskat bara att finnas till lika mycket som när jag stod framför honom på grönan i måndags.
enligt Spotify så:
Brainpool – Bandstarter
Beady Eye – The Beat Goes On
Coldplay – Yellow
Supergrass – Alright
Suzi Quatro – The Wild One
The Tough Alliance – First Class Riot
please don’t talk to me i fall in love so easily – my darling YOU!
nu kan du få mig så lätt – håkan hellström (exakt samma anledning som helén hade!!! stod längst fram på slottskogen och så kom denna och det var omöjligt)
let go – jj (bara för att dom kommer till p&l och nu gör det inget att man inte hinner till emmaboda)
Dreamlover – Bobby Darin
Vid protesfabrikens stängsel – Håkan Göra-bäst Hellström
Kanske inte danslåtar precis men absolut hjärtknipande fina!<3
Åh. Min är helt klart http://open.spotify.com/track/3Vkgy9Tz2aw8Y5yoKem3m9
eller något med Håkan Hellström då jag precis flyttat till GBG <3
Satan i gatan med maggio är så underbart både glad och arg och ledsen och allt allt allt!
Älskar dina spellistor!
Kram
groovy – billie the vision and the dancers (bäst!!)
Den här! http://open.spotify.com/track/5qEsQTCvhPA1c6HdAgMapA
och den här! http://open.spotify.com/track/5LEXecCiCViwcdJvDMoWZR
Så himla mysiga låtar 🙂
Några låtar som har lyssnats flitigt 🙂
Åh,perfekt! jag har lyssnat stört mycket på J’ai demandé à la lune- Indochine. Världens finaste låt.
Another Sunny Day med Belle and Sebastian!
Min favoritlåt denna månaden har nog varit.. Every teardrop is a waterfall av Coldplay, jaaa. Den är grymt bra.
Rolling stones Under my thumb
Marvin Gaye: I heard it through the grapevine
Cats on fire: I am the white-mantled king
Sköna låtar!
Denna! http://open.spotify.com/track/5tHijosH0LBSl78iY8VOiw
No Spotify in Belgium 🙁
Here is still my fav song, just want share it anyway : the NIN’s song ”Hurt” sung by Johnny Cash <3
Klubbland med Håkan Hellström alla dar året runt.
det är två….. jag kan inte välja. men du kan välja istället, antingen: http://open.spotify.com/track/4lXFC6cQRGeNev268ls3W3 eller:
så himla fin idé
Simon og Garfunkel med ”America”, og Fleetwood Mac med ”Never Going Back Again”
älskar låten ”Three days in a row”. Går musikestet och har sång som huvudinstrument, när jag fick sjunga denna låt under lektion så började jag för första gången tycka om min egen röst! =)
Må bra! / Anna
i tio års tid har jag försökt övertala mina vänner att fire girl med iggy pop är en av världens finaste låtar. försökte ävertala min man att det skulle vara våran bröllopsmarsch, men lotten föll på to the end med blur. nåväl, man blir så himla himla glad av fire girl och vill liksom att någon ska sjunga så om en hur gammal man än blir. det går också väldans fint att dansa till den. jag har inte mycket till över för iggy pop, men denna är ett guldkorn.
I feel just like a child – devendra banhart!
Oh Yoko – Lennon. Alla gånger. Dansar runt till den mest hela tiden.
åh, regina spektors us är ju så himla bra. och 5 years time med Noah and the whale.
Matilda: Jag håller med om le sports, annars är ju stayin alive med bee gees grann… 😉
Enligt spotify:
Julie – Jens Lekman
Resten av ditt liv – Timbuktu
Let her dance – Bobby Fuller Four
Välkommen in – Veronica Maggio
Vid protesfabrikens stängsel – Håkan Hellström
Inni mer syngur vitleysingur – Sigur Ros
men ikväll älskar jag Le Sports Tell no one about tonight
Såg att ”King of Spain” – The Tallest Man on Earth redan var uppe, så då får det bli min andra favorit just nu som är http://open.spotify.com/track/12jjA5BKUk9MBXfmg4U2zc, eller ”All is said and done” – Broadcast 2000.
you can call me al – paul simon. blir såå glad av den! och Uprising av Muse. mina perfekta låtar att diska till, om man dansar samtidigt går allt mycket fortare 😉
The Akara by Beirut
alla andra tar ju håkan hellström men det skiter jag i, så – tro och tvivel. och work med bd.
Är inne i en house och elektroperiod så;
övningsköra – SMK
Blessed (Avicii edit) – Tom Hangs, Shermanology
Cinema (feat. Gary Go – Skrillex remix) – Benny Benassi
Den här!!!!! http://open.spotify.com/track/6PxHS60n47dL3mNzWPKNez . Bara så. himla. fin. Tack för bästa bloggen!
Taylor Swift – Last kiss och Christina Perri – Arms
Serenades – Birds! Så otroligt fin och somrig och näst intill perfekt popsång!
Dreams med The Cranberries.
Men den har varit en smärtsamt vacker favorit hela hela våren… Och allt för att jag råkade öppna ett mail från den finaste pojken i världen till just denna låten. Bara därför. Och sen har jag inte kunnat lyssna på den utan att tänka på honom och på att han är kär i min vän. Inte mig… (Tårar)
Joy Division – Love Will Tear Us Apart
Belle and Sebastian – Judy and the Dream of Horses
Beach House – Zebra
Nancy Sinatra & Lee Hazlewood – Sand
bästa!!
björns vänner! åkrar och himmel!
Just det! Kom på att jag lyssnat mycket på ”Stolt att vara kvinna” med Ainbusk Singers den senaste tiden. En låt alla bordevlyssna på och ta till sig!
Egentligen alla låtar av Two door cinema club, men om jag måste välja någon så skulle det vara Eat that up, It’s good for you. Jag springer alltid med deras låtar i öronen och när jag vill känna mig pepp. Funkar alltid. SPECIELLT runt 2:00, då spurtar jag ALLTID, oavsett hur trött jag är.
OCH Do you want it all? Av relativt tydliga orsaker <—
Jag skulle kunna hålla på hela natten men jag får nog begränsa mig lite. Eh, bara två till
Young the giant- eh typ alla men hm, my body är ganska upbeat (OCH kolla på islands, Åh. Deras open sessions på youtube allstå! http://www.youtube.com/watch?v=CaxYYtwGbb4 )
Och sen älskade Death Cab For Cutie- You are a tourist. Inte alls dansig egentligen men så bra och efterlängtad och frihetskänslig.
Några låtar som går på repeat hos mig är Utan tvekan Sea Green, See Blue med Jaymay och Välkommen in med Veronica Maggio! Även Chariot med Gavin Degraw! Älskar!
Finns det en så finns det flera – Veronica Maggio.
Peppigaste introt och härlig bakgrundssång.
denna. veronica, veronica, fäll upp din parasoll.
Kärleksvisan – Sarah Dawn Finer. Börjar alltid gråta. Åh vad fin.
Håkan Hellström – Kärlek är ett brev skickat tusen gånger
Såg honom på siesta. Det var fint.
<3
För tillfället:
SÅ HIMLA BRA!
someone like you – adele
don’t stop me now – queen (bara för att det är omöjligt att stå still till den låten)
gör så istället ;P
hemskt svårt att komma på bra musik bara sådär, men jag lyckades. Den här låten har jag lyssnat på i massor nu, den känns verkligen sommar, kärlek och lite ledsamhet sådär. Passar att lyssna på med fönster vidöppna när det regnar ute.
spotify:track:2KzuGvmshLMKf0Mg7iUXId
funkar länken tro..?
Jag har dansat till ”Do you remember” med Ane Brun hela veckan!
( spotify länk)
väldigt fin
Sonic Youth – Teenage Riot
Edward Sharpe & The Magnetic Zeros – Home 🙂
Dancing in the moonlight – Toploader
jag tänker alltid på den där tv-serien ”Eva & Adam” när jag hör den låten. den var så himlans fin. värd att spendera halva sin sommareftermiddag på när man var nio år gammal, med fräknar och gräsfläckiga fötter.
Cults – You know what I mean
@ Patricia: åh visst är den bra!!
Hursomhelst, jag har The Rumour Said Fire – The Balcony på repeat för den är så fin & pepp. Ett fint danskt band 🙂
Dancing With Myself – Billy Idol
Oh No – Andrew Bird
Close To Me – The Cure
Please Please Please Let Me Get What I Want – The Smiths
Just Like Honey – Jesus and the Mary Chain
<3
det tar tid- dungen
’Pennies” … http://www.youtube.com/watch?v=TlDbARD3dcc
I’ve also been listening to a lot of old Beirut recently, I love ”Cliquot.”
Konstant i bakgrunden inför fina sommarkvällar!
Sex On Fire av Kings Of Leon. Mysig, svettig och juni-ig låt för mig 🙂
Den första för att musikvideon är så himla häftig och den andra för att låten handlar om staden jag växte upp i och de området jag bodde <3
Den här ligger just nu etta på min spotify 🙂
Home med Edward Sharpe & the magnetic zeros.
Den kanske är helt ute nu för tiden, men fan vad bra den är!
Denna låt har varit på konstant repeat för mig, The leader of the pack med The Shangri-Las:
Satan i gatan – Veronica Maggio
Vi två, 17 år – Håkan Hellström, allra helst live-versionen!
the roof – mariah carey
resten av ditt liv- timbuktu
tom tom club – genius of love
from summer to summer
timbuktu – dödsdansen, kapitulera och resten av ditt liv
warpaint – undertow
noice – en kväll i tunnelbanan
ane brun – do you remember
Fem Favoriter:
beautiful tango – hindi zahra (allt med henne)
il cielo in una stanza – mondo cane/mike patton (allt med mondo cane)
a perfect twist – mike patton (det är något med den här mannen)
swing bop (vanlig version) – der dritte raum (den som var med ”i anneli”:))
jockey full of bourbon – tom waits (klassiker)
Dessa två:
Ludwig Bell – Silvertejp
I Am Oak – On Trees And Birds And Fire
The Smiths – This charming man & Dustin O’Halloran – Opus 23
Rolig idé! Jag är smått besatt av den här: http://open.spotify.com/track/5lm3jcuIb5oCuFrPBrgoFW
Åh, den här http://open.spotify.com/track/5ygMBBmPwsfJezW603vNFd All about your heart av Mindy Gledhill. Love it!
Man måste dö några gånger innan man kan leva av Håkan Hellström. <3
The City med Patrick Wolf. Den får mig att tänka på sommaren som komma skall och hur jäkla fint det kommer bli.
House av Patrick Wolf. Har lyssnat på den på repeat typ varje dag hela veckan… så fin<3
just nu – machu picchu med the strokes. eller egentligen allt med strokes. de är ju bara så bra (och snygga)!
Fantastiskt härlig sommarlåt!
Inga kläder – Veronica Maggio
Rox in the box – The decemberists
Låten är förövrigt soundtrack till en video med riktigt grymma tjejer, Se den! http://vimeo.com/24195442
beirut – a sunday smile 🙂
bombay bicycle club – ive & gold
de är ju bäst förövrigt.
kärlek är ett brev skickat tusen gång med håkan hellström. den är så fin att jag får ont i magen, åh!
http://open.spotify.com/local/The+Fiery+Piano/Sirens+EP/Sirens/199
The Fiery Piano – Sirens
JJ – THINGS WILL NEVER BE THE SAME AGAIN! fineste låten i verden!
Ragged wood – fleet foxes
Det här är svårt. Men jag tror att favoriten Nu kan du få mig så lätt med Håkan Hellström, bara för att jag såg honom live på Slottskogsvallen i lördags. Jag hade ställt in mig helt på att ”han kommer inte att spela Nu kan du få mig så lätt, för det har han inte gjort tidigare under turen”. Nu kan du få mig så lätt är en av mina favoritlåtar. Men, så kommer den. Jag dog lite.
håkan hellström – en midsommarnattsdröm
Lätt All the world is green med Tom Waits. Man kan ju alltid försöka att dansa till den, men jag skulle väl rekommendera att kanske, ja, lyssna på den, eller någonting.
nottee – dont waste your light on me
såg en rolig grej på din spotify, var bara tvungen att berätta det: din lista ”juljuljulsnartsnartsnart” har exakt 2011 subscribers 😛
the drums – down by the water
Vad ska vi göra med henry – Parken
jag blir så satans pepp när jag hör den här låten!
(åh vad jag älskar true blood)
Som stora delar av övriga omvärlden har Adele’s – Rolling in the Deep förgyllt min vardag på sista tiden!
I love you but I hate you, by Russian Red
Min sommar ska vara exakt så här:
Sen lyssnar jag mycket på Hundhuvets Drömmarna slår alltid fel http://hundhuvet.bandcamp.com/album/hundhuvet-ep?permalink Sjukt bra!
Ha en fin sommar Sandra!
Mew – The Zookeeper’s Boy
lagt kort ligger! betula
Kaleidoscope – Jenny Artichoke. Fint och sextiotaligt och somrigt.
Min eviga favoritlåt: Bronski Beat och Marc Almond – I Feel Love
såhär
Aprilhimlen – Håkan Hellström
Criminal Heaven – Serenades
Untrust us – Crystal Castles
Florence + The Machine – Cosmic Love. Får rysningar nästan varje gång, så sjukt mäktig. Älskar den.
Aprilhimlen – Håkan Hellström
Criminal Heaven – Serenades
Untrust us – Crystal Castles
Regina spektor -eet
regina spektor- blue lips
dem spelas sönder just nu och om man blundar så är de lätta att drömma till
Ramlar – Håkan Hellström.
Fast den är ju alltid med, varendaste sommar <3
The Tallest Man On Earth-King of Spain
Välkommen in – Veronica Maggio
Dansa fastän- Säkert 🙂 Den får mig att dansa och le fastän det är svårt att vara nybliven singel ibland.
(Oops could you delete the previous comment of mine, I don’t like to show my whole name….)
Well let’s see. Right now I can’t stop listening to Coldplay’s new single “Every Teardrop Is a Waterfall” and “Little Lion Man” by Mumford and Sons. I love your choices as well 🙂
Have a nice day!
åh summer of 69 – Bryan adams
(bara för världens bästa hångel med den finaste killen hade denna låt i bakgrunden. 🙂
jättepepp inför sommaren nu! )
den här har jag solat till hela dagarna och dansat till på nätterna. så fin och bra och ball.
Den här: http://open.spotify.com/track/5BxXVh9R0nAzVZCn7RC3I8
Tack förresten, har hittat massa fin musik bland dina spellistor 🙂
Inte så dansvänlig kanske men ändå bästa låten! Growing a Garden med Castledoor.
Ewert and The Two Dragons – (In The End) There’s Only Love
men åh vad kul! Jag har den senaste tiden lyssnat mest (hela tiden alltså) på Noah and The Whale – 5 Years Time.
det här var iofs mer min majlåt, men den får vara med ändå