Hej, är så himla magsjuk. Ligger avslagen i sängen och dricker ljummen cola och tuggar rå potatis. Orkar inte att jag tappar bort en hel helg. Men vad gör man. Idag börjar det i alla fall kännas lite bättre. Torsdagsnatt var en himla mardröm.
Så det blir inte så mycket bloggande här idag. Men jag kan tipsa om saker jag sett:
Bachelorette. Rolig och mörk komedi med bästa Kirsten Dunst samt Rebel Wilson, Lizzy Caplan och Isla Fischer.
Huset som Herman byggde. Dokumentär om en fånge som suttit i isoleringscell i 31 år. En konstnär låter honom designa sitt eget hus. Han vill bara ha blommor överallt, överallt man tittar. Fint och sorgligt och intressant.
Den här fina Boy by Band of Outsiders kavajen på 70% rea.
Har ni något filmtips, en rolig film helst, eller en katastroffilm om att världen går under snart. Kommer inte på någon och kommer ju ligga här ett tag.
Glad lördag iaf!
.
I’m sick. Do you have any movies to recommend? Preferably funny ones or about catastrophes, like Independence Day.
Ha, I always turn to your category ”om film och tv” if I’m looking for a nice movie for a hangover sunday. I loved ”Beginners” ´with Ewan McGregor, and ”I love you, Philipp Morris” is good, too!
And have you heard about the Canadian Director Xavier Dolan? He is about 24 years old and makes lovely movies about stylish hipsters.
du kan lyssna på skivan som citatet i bilden är ifrån! den heter Suburbia I’ve Given You All And Now I’m Nothing och bandet heter The Wonder Years. Det är lite gitarrigt och lite amerikanskt men det är en skiva som räddat mitt liv och den är faktiskt helt fantastisk.
Seeking a friend for the end of world är ju fantastiskt fin på sitt sätt. Och den känns väldigt Sandra-ig 🙂
Sedan om du inte sett 50/50 med finaste Joseph Gordon-Levitt så är den också väldigt gripande och fin.
Veronica Mars är världens bästa tv-serie. Så är det ba’.
Drive med Ryan Gosling var fantastisk. Scenografin och soundtracket, herre jösses .
ÅH. Såg att nån hade tipsat om Stranger than fiction. En typ helt okänd film vilket är superskumt för den är helt fantastiskt. Handlar om en kille som upptäcker att han är huvudpersonen i en bok som en känd kvinnlig författare skriver, och lever hela sitt liv efter vad hon skriver. Superbra.
Grey Gardens är jättefin.
Kram Sandra, du är fin.
Ta och titta på Downton Abbey! Fantastiskt bra serie som man blir helt besatt av.
Ingen film, men ett kul, gulligt klipp med en tax!
Hoppas det mås bättre nu~
Den film jag alltid rekommenderar är The Fall. Jag förstår inte varför den inte fått mer uppmärksamhet. Den är helt otroligt vacker och bra. Filmad i 32 länder.
Tycker så mycket om den, har säkert sett den 10 gånger och jag blir aldrig besviken.
Se gärna.
/Frida
Scott Pilgrim vs the World, De l’autre côté du lit, whip it and planet terror.
get well soon! xx
Finding neverland är min bästa bästa film.
Funny girl med Barbra Streisand och Omar Sharif glömde jag ju! Den är bara helt fantastiskt fin!
Åh, Rebel Wilson är så himla bra <3 Om du inte har sett Pitch Perfect tycker jag du ska titta på den, töntig fast mysig tonårsfilm med människor som sjunger acapella :}
Jag såg The Impossible i veckan och den var väldigt välgjord och vacker. Och Ewan McGregor är ju väldigt välgjord och vacker.
Låg också magsjuk för en vecka sen, så jävla sämst. Krya på dig! Ät piggelin, det är gott och snällt mot magen och ganska lätt att få i sig. Själv såg jag broken flowers när jag var sjuk, vilket är en himla fin film med Bill Murray i huvudrollen.
Då ska du se Lucía y el sexo (Sex och lucia på svenska). Otroligt vacker. Otrolig historia. Enligt mig den bästa spanska filmen.
En film du helt sikkert kommer til å like: Its kind of a funny story. Verden går ikke under, men det er deprimerte tenåringer som møtes på institusjon og selvfølgelig blir forelsket i hverandre. fin fin fin.
Lena Dunhams film Tiny Furniture. Men den har du såklart säkert sett, men tänkte att det är bra tips till bloggläsarna om inte annat 🙂
Hoppas du blir bättre snart, magsjuka är inge trevligt alls.
filmer –
daydream nation
the perks of being a wallflower
http://www.youtube.com/watch?v=aog8680PVmU
fjorton suger
du borde egentligen inte behöva en trailer till denna men;
girl, interrupted
pitch perfect (se den dock när du inte mår illa för en utav karaktärerna stresskräks.)
it’s kind of a funny story
domino
Du borde se Gengångarna -fransk serie om folk som återuppstår. Bra övning inför Paris! (finns på SVTplay)
DOX-dokumentären ”Fem förstörda kameror” såg jag för någon vecka sedan och har inte riktigt kunnat släppa den. Ligger på SVT Play
50/50 är favoritfilmen just nu
Eternal sunshine of the spotless mind är favoritfilmen jämt
Seeking a friend for the end of the world, som flera andra också rekommenderat, såg jag i julas. Trodde inte att den skulle vara bra, men den var faktiskt riktigt fin
Vill också minnas att jag tyckte mycket om Blue Valentine med Ryan Gosling och Michelle Williams
Det blev visst inga roliga filmer, men bra är dom 🙂 Krya på dig! Kram
Åh stackare! Jag är också hemma och är sjuk – tredje dagen nu. Och jag har egentligen supermycket att göra. Har en uppsats som ska skrivas och jobb som måste sökas!
Jag pluggar marknadsföring och skulle tycka att det var kul om du berättade lite mer om jobb som du har gjort och vad du tycker om olika kampanjer. Kanske lättare att utala sig om det nu när du inte jobbar med det? Eller så är du supertrött på det och vill inte alls tänka på reklam, sorry i så fall! Jag hade iaf tyckt att det varit roligt att veta vad du tycker om Marc Jacobs design för Coca-Cola light? http://tmblr.co/ZG8hBteHCw7K
Det finns en fantastisk liten dokumentärfilm som heter Mad Hot Ballroom. Jag ÄLSKAR den, och vet inte riktigt hur många gånger jag sett den. Handlar om elever (typ mellanstadiet) i New York som ska lära sig ballroom dacing. Se den!
http://www.imdb.com/title/tt0438205/
Happythankyoumoreplease tror jag du hade gillat.
Alltså, den här ”N, Nico och Nicolai” som alla är samma patetiska flashbacksnubbe som sitter och häckar här inne på bloggen från kl. 04.26 till 05.53, har du inget liv? Sorgligt på riktigt och ja du har rätt, du är sjuk.
Krya på dig Sandra, jag rekommenderar ”Gengångare” på Svtplay, filmat i Annecy (vackrast i Frankrike) och kuslig stämning. Rolig serie (eventuellt roligast) är ”Extras”, ”Frasier” och ”30 rock” . Film: ”Vampyrernas natt”, himla fin med vackraste Sharon Tate. ”Den röda lyktan” kinesiskt om en rik man med många fruar, ”Crazy heart” för den fina musikens skull, ”Svarta änglar” för en ung Kate Winslet som är helt makalös och ”The Thing” (originalet) som är den ultimata skräckisen med Kurt Russell.
Åh krya på dig bästa du.
DRIVE såg ja nyligen. RYAN GOSLING (!!!!!!!) är huvudpersonen och man dör lite för ja, han är ju den snyggaste av dom alla. den är sjukt bra. 2012s bästa film vågar jag nog säga. De e blodigt, en kärlekshistoria, vackra bilder mmm jättebra musik!!!!!!!!!!!!! Wow
annars CLUELES, tänk dig mean girls fast från 80talet. Tjejig men liksom smart-tjejig. (och i parantes bra serier: mad men, the walking dead, misfits)
Zombieland! Kjempemorsom og litt annerledes Zombiefilm. Emma Stone ble mitt nye Girlscrush etter å ha sett den. Og beste cameoen av Bill Murray!
Battle for LA en skikkelig dårlig Aliens-prøver-å-ta-over-verden-film. Skikkelig klisjé, men jeg koste meg allikevel da jeg så den. Krever ikke noen som helst hjernekapasitet:)
Va fan! ALla ni idioter som är här inne och skriver sjuka saker, dra! Detta är inte en sån blogg!!
Sandra, såg Argo igår. SJukt bra!
Ps är det okej om jag ringer ditt jobb när jag köpt en hora så alla vet det sen outar det i din blogg. Ber din hyresvärd dra en sjuk historia för att jävlas???? Hahahaaaaa! Är du inte glad att jag är här? Förstår du lilla vän jag är en sjuk man. En mardröm varje kvinna drömmer om att slippa. No moral.
Ingen kvinna kommer bli lycklig av mig som inte är en hora. Hahahahaaa!
Jag hoppas alla ser vilka jag knullar!!! Haha eller vilken. Vad är annars pr- njutningen. Media Kingdom! All attention on my Dick!!!!! Give me that honey!!! Attention
Please fuck me over and give me that tv-Player pornstar reputation i wanna be the king of the world money money more fuck money attention hoes and tv jobb… Thats me!!! Do it for attention in collaburation with the litle hoe. Please fuck me give me attention joy and money!!! I’m the LA fucker of the world! Do you know someone at lost or or porn star? or MTV? Hoe can i get work??
Är det det inte i din spotify jag har impoterat window media player???? För att du ska veta att jag skryter med mina horköp för att jävlas.. jag mår mkt bättre då! heheheee!!!!!! Kul!
Mitt bästa drag när n’är jag jämför kärlek med prostitution, det är härligt alla små härliga metafoer, planer och historier man kan skriva ihop på sin kammaren med en blomsterflicka för att störaJu mer känd man bli det större njutning… . cash bling bling fan livet, borde flytta till LA! För det är ju det jag vill. Har man inte någon man knullar med jämt får man köpa och skryta om för att SYNAS… och öka sitt jag och sin självkänsla.
Kram ballongen
Om du tror på mig ska jag skratta när du gråter, I´m the fucker that make you bleed… hahhahahahaa! ohhhhhhhhhhh soon i will give you the scary movie link…. ! Hey bitch hope you hurt I bought a hoe on valentines day because you talk to people…!!!!
No I´m not drunk…… 🙂
Thats the way I rule, hoes, fast car, cheap bitches… Stureplan, Make me your nr 1. I wanna be a fucking star!!!
toppen på berget är filmen hotet, då man känner man äger. Att man rular, är större mer mäktig och bättre.
Filmen hoes, bygger upp min självkänsla, och mitt rykte som player. Får mig att käna mig mer eftertraktad yngre och manlig.. Man måste alltid vara i kontroll, hoppas på att såra, ta makten. Ha pr-knull i luften på alla håll. Där är ballonglivet som gäller in real life och på film kör the dream. Ljuga och manipulera för att få damen på fall. Tar man ett steg utanför boxen, kommer hämndaktionen fram.
HEJ MEDIA! Kolla var psalmboken är? vem köper horor? va???? Är inte jag tuff så säg!!!! ?????Här är ingen respekt emapti, jag är tuff manlig, playboy och cool. ahahahha hahhahhaaaaa
Give the hand till mansgrisen! hahahha!
Om du någon som vill knulla, maila mig. Alltid redo! Alltid öppen för nya möjligheter, vill gärna outa det.
(Eller ska jag säga ”Pierre, roligt att låtsas vara en otrogen man. För ökad skadeglädje.. Maxad njutning drivet påhittat och planerad lek med prostiuerad för maxad hämnd, störa och jävlas. *
—————————————————————————————————————-
******** Kontroll, straffa, såra, jälvas, sen >>>>>> manipulera med lögn tillbaka…>>>> fjäsk.
sen återigen kontroll, straffa av svartsjuka, såra, jävlas >>>>>>> manipulera >>>>> fjäska för sudda horköp. *******************
Om du var en hora hade jag köpt dig frö min karriär… Nu vet jag intevad jag ska ha dig till, för avling ? För leka. hehe
There’s a korean monster thriller film called Host, it’s beautifully shot
om du likte bachelorette, se pitch perfect hvor rebel wilson også er med. og hvis du ikke har sett serien the mindy project (du har sikkert sett det det går rett etter new girl på cw på tirsdager) så mååå du se den serien: TROP DROLE
Little miss sunshine!
Krya.
åh stackars dig sandra, magsjuka är tortyr! jag fick det i tisdags kväll, och känner mig fortfarande helt utpumpad. iaf, jag såg ”like crazy” för några dagar sen, se den!
åh magsjuka är typ det värsta som finns! krya på dig!!
Två av mina absoluta favoritfilmer är Chasing Liberty och The perks of being a Wallflower, hur fina som helst!
Kram
Och The perks of being a Wallflower!
Samma som två ovan tipsat om; Seeking a friend for the end of the world, en katastrof-film på ett icke-typiskt sätt. http://www.imdb.com/title/tt1307068/
petit mouchoirs / små vita lögner. fast du har säkert redan sett den.
krya på dig. du verkar vara en väldigt fin person.
Om du inte sett Himlen är oskyldigt blå så måste du se den!!! Så himla fin och bra. Eller Torka aldrig tårar utan handskar. Eller Crazy stupid love, för den är så jäkla rolig + Ryan Gosling är med!!!
The Core är en katastroffilm med Hilary Swank som av nån anledning verkar vara helt okänd. Den kanske inte är på Independence Day nivå men har allt som en katastroff film ska ha: folk som dör, USA är de enda som kan rädda världen från undergång, ett gäng vetenskapsmän och kvinnor, ett omöjligt uppdrag, folk som offrar sig osv osv. Sen också Deep Impact som är himla bra men den har du säkert sett. Krya på dig!
Om du inte har sett ”Mary and Max” så tycker jag att du ska se den.
Den är söt, rolig och sorglig i bästa blandningen! Krya på dig!
You should take a rest for once in your life instead of saturday bar hopping:)
Good luck!
*And I can recommend The Sessions as a recent movie,
*My Girl 1/2 as an old American movie (you might LOVE it)
*Solino (best movie ever) !!!
*Into the wild (as a passenger, you might LIKE it)
<3
om den passerat obemärkt förbi så tipsar jag om you instead
http://www.imdb.com/title/tt1672845/?ref_=sr_1
festival och lite kärlek
Se INTE Apan. Hade ångest igenom hela filmen. Fy tusan! Sjukt obehaglig.
The perks if being a Wallflower, super din ungdomsfilm.
Les mierable den är så jävla fantastiskt fast den ska man egentligen se på bio längst fram, grät som en fyra åring i stort sätt hela filmen. Kram krya på dig 🙂
alltså Superbad är ju den roligaste filmen någonsin. på riktigt. iallafall de första 30 minuterna av den… I COULDN’T STOP DRAWING DICKS <333
tada kimi wo aishiteru – en japansk film som är rolig på ett sött sätt 🙂
krya på dig. Jag tror hela filmen finns på youtube med eng sub 😀
Hon ligger och blundar mot solen. Det vita håret måste klia i värmen. Hon har inget smink. Hon ser trött ut, som en liten flicka. Jag tror hon känner att jag stirrar på henne. Hon kniper igen ögonen, beslutsamt. Länge. Som att hon inte ska ge sig. Men sedan reser hon sig upp. Hon känner på handtaget. Jag har låst altandörren så hon går runt. Hon kommer in.
the perks of being a wallflower är himla fin precis som boken!!
HEJ! efter att jag var förkyld ocg kollade på the master som var hälften skitbra/hälften skitkass så blev jag sur men så kollade jag på denna dokumentär om filmkameror och teknik som var jätteintressant så då blev jag glad igen. obs keanu reeves är med. se här på svt play: http://urplay.se/Produkter/173284-Fran-Star-Wars-till-Avatar#info
Watch before sunrise, and then before sunset, and then get excited that number three is on its way! 90’s romance gold
Apan är också galet bra, läskig och skum.
”Coraline” är en film som man måste se enligt mig. Det är världens sötaste, underbaraste och finaste stop-motion film någonsin!
Hoppas du blir friska snart Sandra.
Puss och kram
ruby sparks! du måste se den.
Dokumentären Catfish!
Forgetting Sarah Marshall (2008) is awesome!
Du måste ju se ”Seeking a friend for the end of the world”. Lätt!
Min bästa sjukfilm är 12 Angry Men. Om du inte har sett den är den faktiskt ett måste 🙂
Vad jobbigt!! Krya på dig!
Gengångare, fransk thriller/drama finns på Svt play.
Från en annan sjukling. Nu fick jag med tips av dig fint.
Hoppas att du kryar på dig snart, tack för filmtipsen!
into the wild, chocolat (mysigt när man är sjuk att dreggla över galet god choklad och en snygg johnny depp), almost famous eller lords of dogtown är alla bra filmer =)
eller ferris bueller’s day off!
den är häärlig
seven psycopaths är mycket märklig och bra
RESTLESS! Du kommer til å elske den <3
Krya på dej Sandra! 🙁
Jules et Jim
Restless
Melancholia
Harold and maude
En vampyrs bekännelse
Wristcutters
Annie hall
Eagle vs shark, ghost world, Out of Africa, Cadillac Records! Thumbsucker, Bomber, Win Win
Silver linings playbook är riktigt bra tycker jag. Såg Argo också den var helt okej, inte min grej men jag gillar välgjorda filmer. vet inte vad du tycker om actionfilmer men jag såg sista die hard filmen på alla hjärtans dag och den var bra. gillar du action så är the transporter 1-3 att rekomendera. och the expendables. och supehjältefilmer som iron man. Iron Man är dessutom rätt rolig om du gillar robert downey jr vill säga. men börja med silver linings den kommer du säkert gilla 🙂
”Now is good” med Dakota Fanning. Du måste se den:)
Ett par youtubetips:
Will Ferrels och Kristen Wiigs tal från det här årets Grammy awards. Äntligen ett påriktigt roligt tal.
Justin Timberlake och Jimmy Fallon rappar tillsammans raphistorien! Man får lust att gå med och hoppa brevid dom.
http://youtube.com/watch?v=2EPl0OGz2Cg
Highway
Savages! Inte för att den är så rolig men bra! Kan rekommendera serierna the following och house of cards annars! Bli frisk snart! Kram
Hello I Must Be Going. Tjej som blivit deprimerad efter att hennes man velat skiljas och hur en mycket yngre kille får henne att hitta tillbaka till sig själv. Älskade den. Och så såg jag att någon tipsat om franska serien Gengångare. Håller just nu på att beta av den på SVT Play och har inte sett allt, men fy så vacker och mystisk och spännande det är hittintills! Krya på dig!
Oh no! Hope you get better soon 🙂 I would recommend Moonrise Kingdom and Ruby Sparks!
Magsjuka är ingen höjdare men jag blev rädd att det var något ännu värre när jag såg rubriken. Krya på dig!
Vill rekommendera dig filmen Take shelter, en lite lugnare film med katastrof-tema. Handlar om en man som drömmer om att en fruktansvärd storm är på väg och börjar agera därefter. Tror du skulle tycka om den!
Roligaste filmen: Pineapple Express. Men den lär du väl ha sett eftersom du också älskar James Franco. Hur kan man inte.
I Am Sam är bästa och finaste filmen som någonsin gjorts och det är beatlessoundtrack och den är också väldigt rolig ibland. Bästa filmen nånsin som sagt. Har stått fast vid det sen jag var 13 (inne på år nr 20 nu) och ser den minst två gånger i halvåret i alla fall.
The Impossible. Om Tsunamin, och familjen det handlar om är baserat på en riktig familjs historia. Naomi Watts och Ewan McGregor. Jävligt gripande.
Remember the titans har du kanske sett, men om du inte har, så är den väldigt fin även om man inte är intresserad av sport. Handlar mycket om rasism. I övrigt är väl allt med Denzel Washington guld.
Och det mesta med Dakota Fanning. Så Man On Fire kan du se om du vill gråta lite. Med Denzel & Dakota.
Är dålig på komedier, men det där är bra filmer i alla fall.
”Burlesque” med Christina Auilera, såg den i går och kom på mig själv med att sitta framåt lutad och vicka foten i takt med musiken. Fantastiskt bra musik och dans, man ville bara vara med.
Om du inte har sett dem tycker jag du ska se följande doxdokumentärer på svtplay:
Drottningen av Versailles
Bully
Krya på dig!
Harmagedon tror jag:)
Säger precis som någon här ovan – the perks of being a wallflower. Den är fantastiskt fin. Känns som en Sandra-film dessutom.
Bästa tipset till dig som ska till Frankrike och allt är den här kusliga och superspännande serien om en liten by i alperna (alla talar franska), finns på svt play ett par veckor till:
http://www.svtplay.se/gengangare
Se den och sjukdomen är räddad från 8 timmar:)
Ohh, kom just på att du och den ovannämnda filmen kommer passa bra ihop….
Frankrike, Maaaat, Blogg, Mer Maaaat =))))
Krya på dig!
Have you seen Ruby Sparks yet? It’s really good. ’A novelist struggling with writer’s block finds romance in a most unusual way: by creating a female character he thinks will love him, then willing her into existence.’ http://www.imdb.com/title/tt1839492/?ref_=sr_1
JULIE & JULIA
The perks of being a wallflower!
http://www.youtube.com/watch?v=-dY5EbgJTvI
du skulle ju kunna se The Impossible. en katastroffilm, fast inte om att världen går under direkt. men mångas liv. grät från början till slut, fy fasen. men den är bra!
sedan är Ink en av mina absoluta favoritfilmer. älskar älskar älskar den.
Så himla synd, jag va magsjuk på nyårsafton 🙁
Om du vill kolla tv-serier kolla IT crowd eller My Mad Fat Diary (http://www.channel4.com/programmes/my-mad-fat-diary/4od)
Filmer, kolla dokumentären Grey Gardens, så himla himla fin och sorglig samtidigt, om mor och dotter, BIg Edie och Little Edie, som isolerat sig och bor i en stor förfallen villa med sina katter på 70-talet. Dom sjunger, bråkar, sjunger, bråkar och Little Edie flörtar hejdlöst med kameramännen iförd tröjor på huvudet och kjolar som tröjor.
Hoppas du blir frisk snart!
Tiny furniture, Lena Dunham har huvudrollen och har regisserat den. Den handlar om Aura som precis har gått klart collage och flyttat hem. Rolig och bra!
The Sessions sorglig men fin!
Five year engagement!
THE CRITERION COLLECTION ON HULU PLUS IS FREE THIS WEEKEND ONLY. YOU CAN WATCH ANY BEAUTIFUL MOVIE YOU WANT!
foreign films, new wave, art house, ANYTHING!!
Jag kan tipsa om ett PC-spel jag började spela precis! Backpackers, du har säkert hört talas om det. Mitt omdöme: rätt kul asså! Du kan ju prova och se vad du tycker, jag lånade mitt på biblioteket så om du vill prova kanske du kan be något sändebud anordna det åt dig? Krya<3
Melancholia måste du se om du inte redan gjort det! Världens bästa film utan tvekan.
Dem här ska du se:
Hello I Must Be Going
La tete en friche
Some Like it Hot
Hugo
Penelope (du kommer definitivt gilla den!)
Potiche
50/50
Good bye Lenin
Adam
Mitt liv utan mig
(Alla är inte roliga men bra, valt bort sånt du inte gillar 🙂 ) Krya på dig
Såg att någon annan redan tipsat om den: ”The Intouchables” på svenska ”En oväntad vänskap”. Rik fransk aristokrat som är rullstolsbunden skaffar personlig assistent. Efter att ha ratat många med allmänt kass inställning till hans handikapp hittar han sitt livs vän i killen från förorten. Feelgod, rolig och varm ända in i hjärtat. Även ”Silver Linings playbook” var mysig, satte lite knorr på att porträttera psykisk ohälsa med en ”allt ordnar sig” känsla.
I’m sure you’ve seen it, but Melancholia with Kirsten Dunst is so haunting and beautiful about the end of the world
When I was bored, recently I watched a South Korean movie called My Sassy Girl, it’s a kind of off-beat romcom.Boy meets girl on the underground and their story together. It’s quite long and you might start off thinking it’s quite strange and it has some odd humour at points. But then it has some genuinely cute and hearfelt moments which could even bring a tear to your eye. Something a bit different x
Rekommenderar filmen Peacock! Såg den själv nyligen. Läskig men fängslande thriller. Ingen feel-good men en film man sitter klistrad vid och hjärnan arbetar febrilt för att förstå hur handlingen hänger ihop och vilka konsekvenser det får för huvudpersonen att bryta sina livsviktiga rutiner.. Krya på dig!
Celeste & Jesse forever borde du se! Fin och lite sorglig! http://www.imdb.com/title/tt1405365/?ref_=sr_1
Franska nerver, så himla rolig och fin film.
Flipped är kanske inte en komedi, men världens gulligaste film. http://www.imdb.com/title/tt0817177/
Se Seeking a friend for the end of the world, om du inte sett den än. Keira Knightley och Steve Carell är fina ihop när jorden går under. Och Ruby Sparks, som någon tipsade om där uppe är också en jättebra film om manic pixie dream girls.
Se American Movie. Var SÅ skeptisk till den här innan jag sett den, och har nog aldrig blivit så positivt överraskad, definitivt med på min top 10 favoritfilmlista.
American Movie är en dokumentär som handlar om den entusiastiska filmskaparen Mark Borchardts försök att finansiera och förverkliga sin ”american dream”, han vill se sin lågbudget skräckfilm ”Coven” på vita duken om det så är det sista han gör. Karaktärerna i den här filmen är helt magiska och det gör mig lycklig i hela själen att dessa människor är helt och hållet äkta vara. SE DEN!
puss!
Awaydays. Du skulle gilla den. Snygga killar och kärlek och desperation och allt.
Och bra musik!
Kollade på On the Road innan, massa mysig. Man blir helt sugen på att bara packa en väska & resa iväg!
Usch då 🙁 krya på dig!
Go vintage! Kör på klassikern ”Some like it hot”. Svartvit, underbar komik med Marilyn i huvudrollen. Glam-slam då det är som bäst, kan inte gå fel! Krya på dig, Kram
Filmen Stranger Than Fiction – smart, söt och rolig.
Om inte sett, se the perks of being a wallflower. Kalasfin!
Kolla på RENT – Broadway Version från 2008. Helt fantastiskt skådespeleri och otroliga sånginsatser. Den tar andan ur en!
Om du gillar stand up tipsar jag om Demetri Martin, tittade på honom igen igår och skrattade högt. Det är ju trevligt när man gör det. 🙂 Krya på dig!!
Stackare, men en dos ögongodis kanske kan pigga upp din helg lite!
Kolla in den här fina tumblr, http://migtilldig.tumblr.com
Dakota Skye och Falling Overnight är två galet fina filmer! Den första har jag sett fler gånger än jag kan räkna på fingrar och tår.
Såg Ruby Sparks igårkväll, en kärlekskomedi med en tvist typ. En författare som skriver om sin drömtjej, som helt plötsligt dyker upp från ingenstans och är verklig. Ganska mysig och fin. Och ikväll ska jag se Mysterious Skin med Joseph Gordon Levitt och Michelle Tratchenberg (Georgina Sparks från Gossip Girl) som verkar ganska bra!
Jag såg Badlands igår, känns som att du skulle uppskatta den.
Två tv-serier är Veronica Mars och Dead like me!
Jag såg Wrong som du tipsade om för ett tag sedan! Den var kul och knäpp! så om du inte sett den än så..
ja och sen finns det Orange County (nej, inte O.C tvserien). High school-college komedi med Colin Hanks och Jack Black. Den är jätterolig!!! Se den!
Death at a funeral – knäpp kul brittisk humor.
Annars är filmen ”En ängel vid mitt bord” om författaren Janet Frame fin 🙂
Åh, men krya på dig!
Du har säkert redan sett den men 28 dagar senare är ju den bästa katastroffilmen någonsin.
se the intouchables om du inte gjort det än. så himla fin fransk film som gör en varm i hjärtat (och den är så sjukt rolig, skrattade högt fast jag var själv). eller we need to talk about kevin (eftersom ezra miller är så fin, även när han skjuter på folk). eller the silver linings playbook, eftersom bradley cooper gör sin bästa insats hittills där (och dansar vackert – vad mer kan man begära?). krya på dig fina du!
Sänder alla krya på dig kramar som jag bara kan. Jag har tre filmer som är de finaste jag vet.
Den första är Gissa vem som kommer på middag? Med Spencer Tracy och Sidney Poitier. Den är bara bara så fin och handlar om en ung vit flicka som är förälskad i en svart man.
Den andra är Frukost på Tiffanys med Audrey Hepburn och den är helt galet söt.
Och den tredje är En prinsessa på vift med Audrey Hepburn och Gregory Peck. Gregory Peck är en sådan tjusig man och den filmen går inte att inte älska.
puss och bli bättre!
Beasts of the southern wild!! Bästa tipset.
Har du sett 500 days of summer så den igen.
men åh jag gjorde en jättelång kommentar med fina saker men den försvann. hamnade säkert i något spam-filter pga länkarna 🙁
Fint blogginlägg: http://dearleila.com/2013/02/08/5718/
Fin låt: http://open.spotify.com/track/3Fus2yQif3mbZrNlZH5mua
Fin film: 50/50 och Youth In Revolt
Fin serie: Veronica Mars
Fin klänning: http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=1&viewAllFlag=&catalogId=33057&storeId=12556&productId=5995304&langId=-1&sort_field=Relevance&categoryId=208523&parent_categoryId=203984&pageSize=200&refinements=category~%5B257491%7C208523%5D&noOfRefinements=1
KRAM
Naw, krya på dig! 2012 är den film jag kommer på, om du inte redan sett, lite läskig är den faktiskt.
Å være syk er alltid fælt.
Hva med Day after tomorrow? Jake Gyllenhal er med i den om jeg husker rett. Andre filmer (ikke katastrofefilmer, men morsomme/fine) er: Our Idiot Brother (så fin og morsom), Shaun of the dead, Butter (merkelig, men litt morsom), How to train your dragon og Pirates! Band of Misfits. Det er det jeg kommer på nå. Du får ha god bedring!
Little miss sunshine måste du se!
The Impossible! Har inte sett den än men ska göra det nu. Den verkar hemsk :O