För några dagar sedan, som ni kanske sett i olika bloggar och i tidningar, så lanserades klädmärket ”Miss Skinny”. Ett klädmärke med enbart size 0-kläder. Idag kom Riksföreningen mot Ätstörningar, Frisk & Fri ut med att de stod bakom kampanjen.
Frisk & Fri ville lyfta de osunda skönhetsideal som finns i dagens modeindustri för att starta en dialog. Miss Skinny har egentligen samma retorik som många riktiga modemärken, och det här var ett sätt för att få människor att reagera och prata med varandra.
Frisk & Fri kontaktade mig i somras och frågade om jag ville vara med i en reklamfilm och berätta om deras jobb i kampen mot ätstörningar och vad man själv kan göra för att hjälpa till. Det ville jag förstås.
Här är filmen,
.
Här kan ni gå in och läsa mer om Frisk&Fri, få hjälp själv eller hjälpa till att stödja föreningen.
.
Translation. This is Swedish advertising campaign against eating disorder where I participated in the commercial.